Zuhal'in Müzesi

8 Şubat 2010 Pazartesi

Sherlock Holmes...

Yönetmen: Guy Ritchie
Senaryo : Michael Robert Johnson , Anthony Peckham , Simon Kinberg , Lionel Wigram , Arthur Conan Doyle
Türü : Gerilim, Gizem, Macera, Romantik, Suç
Müzik : Hans Zimmer
 
Sherlock Holmes, Arthur Conan Doyle’un dünyaca ünlü karakteridir.  Holmes (Robert Downey Jr.) yakın dostu ve ortağı Watson'la (Jude Law) beraber  büyük bir tehdit altındaki ülkelerini koruma pahasına çeşitli maceralara girişmektedirler. Ülkeleri büyük bir komployla karşı karşıyadır.

Filmde Holmes'un, dövüş tekniklerini çok iyi kullandığı vurgulanıyor. Analıiz yapmadaki ustalığıyla huysuz sempatikliği izlerken keyif verici...

Tam benim zevkime göre bir film. Gözümü kırpmadan izledim. Bugüne kadar neden izlemediğime hayıflandım doğrusu. Ben, türü aksiyon, macera,romantik vb. en az üçü bir arada filmeleri çek severim. Kimileri için basit bir zevk olsa da bu ben tek kelimeyle  bayılıyorum...

Sherlock Holmes Kimdir ?


Hayali dedektif 6 ocak 1854'de Londra'da Arthur Cona Doyle tarafından yaratılmıştır. İlk hikayesi olan ''Kızıl Soruşturma'' 1887'de basılmıştır. Sherlock Holmes polisiye edebiyatın ilk kahramanı olarak da bilinir. Her türlü kanıtı ve bilgiyi çok iyi kullanan Holmes araştırmalarında çoğunlukla tümdengelim yöntemini kullanır. Gözlemleme yeteneği çok güçlüdür. Bunların yanısıra kötü alışkanlıklara da sahip olan  Holmes kendi dönemi için bohem bir yaşam sürdürmektedir. Kibirli görünse de yakın çevresine tutumu aslında öyle değildir. İyi keman çalar ve hayran olduğu tek kadın kendisi kadar zeki olabilen Irene Adler'dir.

Filmde de görülen 221B kapı numarası günümüzde Sherlock Holmes müzesinin de kapı numarasıdır.

Hiç yorum yok: