Zuhal'in Müzesi

1 Nisan 2012 Pazar

Turunç Reçeli... turunçlu-güneşli pazarlar

Turunç reçeli yapıyorum evet. İlk defa...

Ben de kendime inanamıyorum.

Hatta ablam  uğraşımı görünce aynen şöyle dedi; ''bununla uğraşacağına bir tencere yemek yapsan ya!!!''

Haklı...Ama ben bu turuncu meyveye , kokusuna dayanamıyorum. heves işte :))

Yıllar önce de taze üzüm reçeli yapmıştım kimse yememişti. Sonunun öyle olmamasını dileyerek dün akşam önce itinayla dış kabuklarını incecik-azıcık rendeledim. (Dış kabuğu acı olduğu için)

Daha sonra kabuklarını soyup iğneyle ipe dizdim. Bu aşamada biraz zorlandığımı itiraf etmeliyim. Uzun zamandır elim bir işe değmediği için olsa gerek:))

Sonra da sabah akşam değiştirmek üzere suya koydum. Şimdilik olan biten bu. Bakalım akıbeti ne olacak.

Ama rengi yeter değil mi ya:))



Herkese turunçlu, turuncu, güneşli günler...

2 yorum:

TUĞBA'NIN DÜNYASI dedi ki...

Bence harika görünüyor. Bu reçele bayılıyorum:) Şurada olsa da yesem şimdi hemencik. Arkadaşımın annesi pek güzel yapardı özlemişim görünce anladım. O ipe dizmek pek zahmetli ama sonucu için değer sanırım o zahmete girmeye:).)Afiyetle yiyin. Çok sevgiler:)

Zuhal'in Müzesi dedi ki...

çok teşekkürler. umarım benimki de güzel olur :))