Zuhal'in Müzesi

30 Kasım 2010 Salı

Safranbolu Hatırası


Bu kurban bayramında tabiki yine Zonguldaktaydık. Bu defa küçük değişiklik yaparak Safranbolu gezisi yaptık. Çok keyifli bir yer Safranbolu. Her gittiğimde ilk defa görüyormuş  gibi keyif alıyorum.

Safranbolu Unesco'nun kültür mirası listesinde  de yer alıyor. Eski evleri ve kanyonu görmeye, lokumları da yemeye değer.

Özellikle demirci ustalarının olduğu sokak ayrı bir keyifli.


Benim ve hatta bizim ailenin kadınları gibi kumaşlara, örtülere meraklıysanız taş baskı örtüler tam size göre. Fiyat aralıkları çeşitli.


Safranlı sabunlar, kolonyalar, lokumlar...Mevcut hediyelik her ürünün safranlısı mevcut.

Hediyelik el havluları...Fiyatları 1 tl'den başlıyor.

Safranbolu evi modelli magnetler...

En sevdiğimiz örtü ve baskı-desen buydu...


Meşhur Cinci Han...


En çok zaman geçirdiğim bakırcı ve demircilerin tezgahları, dükkanları...







Kanyon...








Not:Yine giderim :))

4 yorum:

Pasaklı Kraliçe dedi ki...

bende bende gideceğim bir gün inşallah...

Zuhal'in Müzesi dedi ki...

pasaklı kraliçe gezmek lazım her fırsatta, heryeri görmek lazım. ne kadar çok yer var benim de heves ettiğim. umarım en kısa zamanda safranboluyu görürsünüz sizde. ;))

TATESAL dedi ki...

En güzel bakır işi Erzincan da ,yolunuz düşerse mutlaka bakırcılara uğrayın derim...modern bakır objeler harika...

Zuhal'in Müzesi dedi ki...

Tatesal Erzincan'a gitmedim ama çok isterim gitmeyi.Heryere gitmek isterim aslında ben:)) Hep gezsek:))