Zuhal'in Müzesi

20 Temmuz 2013 Cumartesi

Yazlık Bulgur Salatası - Yaşasın Akıllı Telefonlar



Herkesin harıl harıl yaz diyetleri yaptığı şu günlerde benim de ufak da olsa tatlı krizlerimi yok etme çabam var. Doğumdan sonra veremediğim ve hatta üzerine aldığım sevgili kilolarım artık hayatımı zorlaştırıp sinirlerimi bozuyor. Emzirdiğim için de sık sık acıkıyorum. Nerdeyse bir boğayı yerim :) 

Bulgur acıkmayı geciktiriyor. Pilavını da canım çekmedi. Aklıma fi tarihinde  biryerlerde okuduğum ama tarifinden ziyade başlığını hatırladığım bulgur salatası geldi. İçine canım ne istiyorsa ve evde ne varsa onu koydum. Bulgurun yerine ben bu salatayı kuru börülce ile de yapıyorum. O da börülcenin yemeğinden daha güzel oluyor.


Malzemeler:
1 su bardağı pilavlık bulgur (haşlanacak)
yarım demet maydanoz
yarım demet dere otu
2-3 adet taze soğan (bizde azdı kuru soğanla takviye yaptım.)
3-4 tane sivri biber.  (ama o kaba çarlestonlardan değil.Zonguldaktayız ya, burdaki biberler ince uzun ve acısız.)
1 büyük havuç
1 büyük salatalık
zeytinyağı-tuz-limon
pulbiber
ve tabi ki nar ekşisi


Bu benim bugün yaptığım tarif. Aslında içine her zaman bir şeyler eklemek mümkün. Ne de olsa söz konusu salata.

Yaşasın akıllı telefonlar...

Elimizdeki güzelim makinelerle bile çekemediğimiz şu bulgur tanelerine ithafen yazıyorum. Bu fotoğrafı telefonumla çektim.  Bulgurları tane tane sayınca ben de şaşırdım. Kaç piksel bu telefonun çözünürlüğü böyle. 

Bu telefonlar başka neler yapacak. 

Çocuk da baksın mesela,  yemek yapsın, konuşsun sohbet etsin bizimle :)) İhtiyacım var benim :((

Hiç yorum yok: