Zuhal'in Müzesi

16 Temmuz 2013 Salı

Erikli Tart



Zonguldaktayım bugünlerde. Malum Laliş'e kalabalıkla bakınca benim de vaktim çoğaldı. Geçenlerde de annem tarif defterlerini düzenlerken Emine Beder'in elmalı tart tarifini buldu. Gazeteden bilmem kaç senesinde kesilmiş.O kadar eski yani. Ben de illaki yeni bir tarif deneyeceğim ya attırmadım onu anneme, sakladık. Bugün de çıkarıp yaptım.

Olmadı.

Bildiğin olmadı.

Emine Beder diye herşeyi güzel olacak değil ya.

Napalım kusura bakmasın.

Tarif şöyle;

4 yumurta(ne gerek varsa 4 yumurtaya)
1 su bardağı pudra şekeri
1 paket margarin-oda ısısında
3 su bardağı un
1 paket kabartma tozu

İşte gerisi bildiğin tarif formaliteleri. Emine Beder'in tarifinde elmalı yapılmış.

Ben bizimkilerin erik ağacı bu sene coştuğu için erikli yaptım. Ama erikli tartı öneririm yani güzel oldu erikler fırında pişince. Zaten evde taze erik, erik marmelatı ve erik kompostosundan geçilmiyor. Tarta başka meyve koysak ayıp olurdu

''Eee beğenmediğin tarifi neden yazdın buralara?'' derseniz. Ben yemekte üstad değilim. Olurda ''bu tarif güzelmiş canım kesin bu beceriksiz yapamamıştır, elinden güzel bir şey çıkmıyordur'' diyen olursa diye yazdım.

Böyle şeyler düşünene de aşkolsun yaneeeee.Çoook ayıp.

Hadi iyi geceler. Laliş bile uyudu.  :))

Hiç yorum yok: