Zuhal'in Müzesi

28 Ocak 2010 Perşembe

Çikolata Aşkı


Sizleri bilmem ama ben çikolatasız bir hayat düşünemiyorum. Kendimi bildim bileli bu böyle...

Benim hayatımda çikolata; sanki ben bir tiyatro sahnesindeyim ve en sevdiğim dizi olan Avrupa yakasının yine çok sevdiğim karakteri Burhan Altıntop sahne arkasından yüksek sesle bana sufle yapar gibidir: ''Çikilaaata yemeliyim''


Benim yediğim kadarı değil ama daha  kanaatkâr tüketileni yararlı...(birkaçını yazının sonuna ekledim) Ben çok çok çok  iyi bir çikolata tüketicisiyim.  :)) Ama hala bir Belçika çikolatası (Çikolata piyasasının en iyisi) yemedim.

İnsanoğlu nasıl başladı çikolata yemeye, çikolatadan çeşmeler yapmaya?  :))

Ben çocukken 80'li yıllarda bir çikolata firması mağazalarına çeşme koydu, çikolata çeşmesi...Allahım allahım o nasıl bir şey öyle...İnsanın aklını başından alıyordu, kavonozla gidiyorsunuz, doldurtup çıkıyorsunuz, aynı gün tüm kavonozu bitiriyorsunuz. :)) Süper bir uygulamaydı. Ben bu yaşımda bile hala o çeşmeyi büyük saygıyla  anıyorum.  :))

 Güney Amerika'da, Mayalar tropik kakoa ağacının tohumundan kakaolu içecek yaparak içmeye başladıklarında, bu harika içeceği sıradan insanlar tüketemiyordu. Sadece yöneticiler, rahipler ve krallar gibi rütbeli  insanlara serbestti. Zaten oldukça pahallı bir ürün olduğu için bir piyasa aracı rolü de vardı.    Aztek mitolojisine göre kakao ağacı cennette yetişen “ İyilik ve Kötülük ağacının” yeryüzündeki temsilcisiydi.(Kötülükle nasıl özdeşleştirildiğini bilemiyorum :))

Biz ise çikolatayla tanışmamızı  Cristoph Colomb'un ünlü kaşif  ruhuna borçluyuz.

Colomb gitti, tattı, beğendi, getirdi.  Daha ne yapsın...


Yararlarından Bazıları:

Kolestrolü düşürüyor. Çikolatada yer alan yağ, doymuş yağ yani 'iyi yağ' olarak biliniyor. Bu yağ
vücuda girdiğinde kötü kolesterol artışına sebep olmuyor hatta düşmesine yardımcı oluyor. Çikolata ne kadar siyah olursa içerdiği kakao yağı miktarı da o kadar yüksek oluyor. Bu da kolesterolü düşürmesi anlamına geliyor.

Çikolata, kırmızı şarap ve yeşil çayda bulunan ve kalbi koruduğu tespit edilen Flavonoid maddesini içeriyor. Bu maddenin antioksidan etkisinin de kalbi koruduğu Amerikan Kalp Vakfı tarafından kanıtlanan bir gerçek. Ancak çikolatada yer alan antioksidan miktarı sebze ve meyvelerde bulunanlara göre çok daha az.

Çikolata, E ve B vitaminleri, demir, magnezyum, potasyum yönünden zengin bir gıda. Bu nedenle vücudun ihtiyaçlarının karşılanması açısından da zengin bir kaynak.

Çikolatanın içerdiği phenylethyamine maddesiyle afrodizyak etkisi yarattığı da bilinen bir gerçek.

Hiç yorum yok: