Zuhal'in Müzesi

28 Şubat 2011 Pazartesi

Portakal reçeli yapalım mı?


                                                      

Reçel dediğimiz şey ne kadar cici ne kadar şık ne kadar lezzetli birşey.

Kış aylarının vazgeçilmez meyvesi portakalı pek bir severim. Hele de yedikten sonra tabakta kalan kabuklarla oynamayı daha da çok severim. Elimden bırakamadığım kabukları minik minik doğrar dururdum can sıkıntısından. Meğer can sıkıntısı nelerin ortaya çıkmasına sebep oluyormuş.

Ben de böyle minik minik doğramalarımın ardından bir de farkettim ki bu minik parçacıklardan reçel yapılabiliyor.

                                                         
Hatta bu minik parçaları bir kavanozun içinde biraz toz şekerle harmanlayıp buzdolabında saklarsanız kekler için portakal aroması olarak kullanılabilir. Bu şekilde buzdolabında uzun süre korunabildiği için mevsimi dışında da portakallı kek yapabilirsiniz.

Yemek yapmak hakkında konuşmak ve yazmak pek haddim olmamakla birlikte paylaşmadan edemedim.

Eee ne dersiniz portakal reçeli yapalım mı?



resimler: http://www.designspongeonline.com/

Hiç yorum yok: