Zuhal'in Müzesi

12 Şubat 2011 Cumartesi

Folklorama (Türk Büyüsü)


Mersin Devlet Opera ve Balesi tarafından sahnelenen Folklorama(Türk Büyüsü) adlı müzikli gösterinin uzun zamandır temsilleri devam ettiği halde daha 10 şubat akşamı gidebildim. İşyerinde birdenbire aklıma düştü ve ''bu akşamki temsili kaçırmamalıyız'' dedim. Çünkü bu ay içerisindeki son temsildi. İş sonrası için yorucu olsa da çok keyifliydi. Tekrar tekrar gitmek istiyorum. Opera sanatçılarının Anadolu türkülerine kattığı yorumu ve emeği bir daha dinlemek istiyorum. Herkese de ısrarla  tavsiye ediyorum.

Bahsi geçen Anadolu türküleri resimde listelenmiş. Hepimizin bildiği, her zaman keyifle dinlediği ve bizi hayatın bir yerinden mutlaka yakalayan türküler başarılı bir kolaj çalışmasıyla sahnelenmiş.

Türkülerin seçiminde çoksesliliğe, düetlere ve dansa uygun olmasına dikkat edilmiş. Aslında

Orkestra düzenlemesi Serdar Yalçın tarafından hazırlanan Türk Büyüsü'nün rejisörü Yaşar Esgin. Kostüm tasarımları Alev Tol'a, sahne tasarımı Seyhan Atamer'e, koreografisi ise Levent Güngör'e ait.
2 perdeden oluşan gösteride; Hicran Evşen (soprano), Pınar Olgun Güven (soprano), Gülçin Altaş (alto), Neslihan Ulaş (soprano), Gülten Berber (m.soprano), Nihan Çetin (m.soprano), Ziya Humar (tenor), Özkan Çavdaroğlu'nun (bas) sahne alıyor. İsimlerini anmadan geçmek istemem.


Hiç yorum yok: