Zuhal'in Müzesi

3 Aralık 2010 Cuma

Sulanmayan Saksı



Bilim dergisi Popular Science editörleri her yıl seçtikleri gibi 2010 yılının da en iyi icatlarını seçti.

Benim en çok ilgimi çeken bu saksı oldu doğrusu. Tam da benim gibi çiçek sevip ama onlarla ilgilenemeyerek solduran ve sonrasında da büyük pişmanlık duyanlar için. Biliyorum ki birçok kadın bu sebebten evinde çiçek bakmıyor.

Tembel işi yani bu icat o yüzden sevdim, ben de yalan yok:))

Zambakların gece yarısı çiğleri yapraklarında topladığını keşfeden Hollandalı bilim adamı Peter Hoff tarafından icat edilen sulanmayan saksı tam 7 yılda ve 7.1milyon dolara geliştirilmiş.

Çalışma prensibi şöyle; saksının farklı tasarıma sahip üst yüzeyi suyu yoğunlaştırarak topluyor. Bu şekilde içinde bulunan bitkiler de sulama gerekmeden hayatta kalıyor.

Hiç yorum yok: