Zuhal'in Müzesi

30 Temmuz 2012 Pazartesi

çikolatalı kek



Bütün gün evde olunca kendimi mutfağa adadım. Yorucu olur diye pek ev işi yapmıyorum ama öncelikle kendi nefsimi düşünerek pek mutfaktan ayrılamadığımı itiraf etmeliyim.

Tatlı ne yesem derken bir süre önce aldığım ama buzdolabının köşelerine attığım bitter çikolata geldi aklıma.  Diğer adıyla ganaj denen şey bu mu bilmiyorum. Sonuçta benmari usulü eritilerek kullanılıyor. Ülker marka almıştım bu çikolatayı. Altındaki kek çok sıra dışı bir tarif değil ama güzel.

Şu an kekin biraz soğumasını bekliyorum. 1 bardak soğuk sütle kendime servis yapacağım. Bana afiyet olsun, siz de yapmak isterseniz. kolay gelsin

Çikolatalı Kek

3 yumurta
2 su bardağı şeker
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 su bardağı un
1-2 çorba kaşığı kakao

Yapılışını herkes biliyor zaten...

Üzerine: 
Benmari usulü eritilmiş çikolata  (Ülker)
Eritirken içine azıcık eklemek için 1 çorba kaşığı kadar tereyağı 

1 yorum:

ÇokoPrensin Annesi dedi ki...

Okudukça bana kendi hamileliğimi hatırlattınız:)35.haftada çıktığım doğum izninden 39.haftadaki doğuma kadar mütemadiyen mutfakta kek,börek peşindeydim:)Afiyet olsun ikinize de:))