1954 Mersin`de doğdu. İlk, orta ve lise eğitimini aynı ilde gördü. 1972 yılında geçirdiği bir rahatsızlık sonucu yürüme yeteneğini kaybetti.
Ressam Nuri Abaç ile İlhan Çevik ve Ernür Tüzü`nden gerekli resim eğitimini aldı. Kısa sürede sanatsal çizgisini saptayan sanatçı, resmi bir yaşam biçimi olarak seçti ve bütün zamanını ona adadı. Mersin`deki özel atölyesinde çalışmalarını aralıksız sürdüren sanatçı çeşitli illerde karma, kişisel ve yarışmalı sergilere katıldı. Bu arada yaşadığı kente duyduğu özel ilgi ve sevgi dolayısıyla 1988`de Mersin`in eski evleri konulu bir dizi çalışma yaptı.
Başta Kültür Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Tekel Genel Müdürlüğü, Ziraat Bankası, Akbank, Şeker Bank, Vakıf Bank Genel Müdürlükleri, Milli Piyango Genel Müdürlüğü ile D.Y.O. Eğitim Vakfı Müzesi, Ankara Resim Heykel Müzesi, Körfez Belediyesi Müzesi, Balıkesir Belediyesi Devrim Erbil Müzesi, İstanbul Ramko Sanat Merkezi, Cumhurbaşkanlığı Koleksiyonu, Eczacıbaşı Koleksiyonu, Cumhuriyet Gazetesi Müzesi, Uğur Mumcu Vakfı Koleksiyonu, Adana, Antalya, Ordu, Mersin illeri vilayet özel koleksiyonlarında olmak üzere Almanya, Amerika, Kanada, Hollanda, İngiltere gibi dış ülkelerde de yapıtları bulunmaktadır. Sanatçı Ankara Birleşik Ressamlar – Heykeltraşlar Derneği, Uluslararası Plastik Sanatlar Derneği üyesidir. Sanatçı şimdiye kadar 65 kişisel olamk üzere 279 karma ve yarışma sergisine katıldı.
''Onun denizleri ne Ayvazovsky’nin denizleridir, ne de Diyarbakırlı Tahsin’in.Onun denizleri kurgulama denizlerdir,çilesini ilmik ilmik uzattığı,mutluluğunu mutsuzluğunu birer fırça darbesiyle yansıttığı, üzerinde kağıttan kayıklarla çocukluğunu gezdirdiği, ya da feryadını, nefretini, korkusunu, isyanını taşıdığı..."(Abdülkadir GÜNYAZ)
"İpliklerin motiflerle buluşması onun yaşamı boyunca tanıklığını yaptığı bir oluşumdur. Makaralardan dikiş makinesine sarılan ipler kumaşları birleştirir ve onlara görsel değerler katarken Yeşil bu doğal ve sıradan oluşumu belleğinin derinliklerinde yeni anlamlarla buluşturur."(Prof. Dr. Kıymet GİRAY)
''Işık etkilerine dayalı illüzyonlar
...
Optik Çeşitlemeler
Son resimlerinde halat demetlerini devindirerek, kimi yerde dingin uzantılar içinde bırakarak, bir maket üzerinde konumlandırarak optik çeşitlemelere yönelen Ahmet Yeşil, görsel içerikli metaforlardan yararlanmakta, çeşitli illüzyonlar aracılığıyla, izleyicinin örneğin deniz imgesiyle özdeşlik kurması ya da bir kumaş kıvrımının yanıltıcı etkisiyle bu imge arasında geçişler araması için, onu bir göz şölenine çağırmaktadır.Bu şölen, onun resmiyle iletişim kuracak her izleyici için farklı sonuçlar yaratacaktır kuşkusuz.Yanılsamacı çağrışımların sınırı sonsuza kadar uzanacağına göre, her izleyici ayrı bir sınır üzerinde duracak ve kendisine sunulan alegorik kurgunun ne ölçüde örtüşüp örtüşmediğinin muhasebesini kendi algı ve kavrayış niteliği düzeyinde yorumlayacaktır.''(Prof. Dr. Kaya ÖZSEZGİN)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder